Ahad

Ratu Elizabeth mengelak menganugerahkan Pingat Kesastriaan kepada Mick Jagger

'Tidak patriotik dan membawa pengaruh buruk kepada adiknya"- Mengapa Permaisuri Elizabeth enggan menyerahkan Mick Jagger pingat kesatriaan kepada beliau....


Rolling Stone, Sir Mick Jagger bergambar selepas menerima kesatria beliau (bersama dengan dia adalah bapanya, Joe, dan anak-anak perempuan Elizabeth (kanan) dan Karis, memegang pingat kesatria)
         Beliau pernah disebut sebagai 'ketua ahli sihir' - memeranjatkan bahawa Ratu nampaknya mengelakkan diri memberi Mick Jagger ( Michael Philip Jagger ) darjat atau pingat kesatria  kerana beliau menyangka bahawa Mick adalah calon yang tidak sesuai.

Sebuah buku baru yang diterbitkan mendakwa Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Raja Permaisuri 'tidak mempunyai hati perut' untuk menyerahkan anugerah itu kepada penyanyi pada tahun 2003 pada  pandangan yang anti-establishment.


     Ratu Elizabeth juga tidak suka hubungan bintang Rolling Stones dengan adiknya, Puteri  Margaret, dan dalam pemikiran Ratu , Mick telah menggunakan adiknya untuk populoriti sosialnya
     
    Maka Ratu Elizabeth bertanya kepada Putera Charles untuk memberi Mick Jagger Pingat kesatriaan dan bukannya mengikut tuntutan Mick dalam " Hidupan Liar dan Genius Mad" daripada Jagger.
Dalam biografi, yang telah dikeluarkan di Amerika Syarikat semalam, pengarang Christopher Andersen menulis bahawa Ratu sengaja dijadualkan bagi suatu pembedahan untuk mengeluarkan rawan dari lutut kirinya sehari sebelum Jagger menerima penghormatan tertinggi di muka bumi.
    Andersen merasakan terdapat banyak sebab Ratu tidak mahu memberikan Jagger, yang mempunyai tujuh kanak-kanak oleh empat wanita, salah satu daripada kepujian tertinggi di muka bumi.


Ak- kalau dah orang tak mahu tu,.. ada2 saja cara nak mengelak...cthnya ,..sakit perutlah..tidurlah...poning kepalo...terutamanya yang datang tu peminta hutang...hii..hiii




Tiada ulasan: