Ahad

ALIEN @ Makhluk Asing, siapa mereka ?






Alien atau makhluk asing sering kita dengar dan lihat dari media massa seperti youtube, majalah dan viral2 tentang makhluk tersebut. Media barat selalu menceritakan penemuan-penemuan yang aneh dari "ALIEN" melalui media massa mereka dan cerita tentang penculikan dan sebagainya. Tetapi kita jarang mendengar dari negara-negara sebelah timur..Apakah ini realiti atau satu "hoax" sahaja. Terpulanglah kepada anda bagaimana anda mentafsirkannya.

            Pihak barat biasanya perlukan bukti kukuh untuk membuktikan kewujudan mereka tetapi hingga sekarang tidak ada pengesahan yang jelas tentang kewujudan makhluk asing ini. Setengah agama menganggap ini (Alien) adalah JIN dan ada pula menyatakan Alien ini dari planet atau galaksi lain. Di sini, saya akan terangkan dari sudut agama Islam. Baca di bawah..


Alien adalah jin?
Banyak orang akan tertawa membaca hal ini. Apakah mungkin jin mengembangkan teknologi UFO ? Dan bukankah UFO atau alien itu datang dari luar angkasa? Cuba kalau kita lihat ke arah langit, bukankah begitu banyak bintang di langit. 

Berhubung dengan ini, ingin menjelaskan kemungkinan bahawa alien adalah jin, sementara referensi mengenai jin ini sangat terbatas dari Al kitab (Bible), maka izinkan saya untuk menggunakan Al-Quran sebagai dasar utama referensi untuk membahaskan masalah jin ini.



Kehidupan di bintang lain memang tak dapat dinafikan. Sebagai hal kehidupan yang terjadi di bumi adalah kerena kehendak Allah SWT. Semua yang ada di alam semesta ini diciptakan oleh Allah SWT

Al-Baqarah 2:117

Allah Pencipta langit dan bumi, dan bila Dia berkehendak (untuk

menciptakan) sesuatu, maka (cukuplah) Dia hanya mengatakan

kepadanya: Jadilah! Lalu jadilah ia.


Asy-Syuura 42:29
Di antara (ayat-ayat) tanda-tanda-Nya ialah menciptakan langit dan bumi

dan makhluk-makhluk yang melata yang Dia sebarkan pada keduanya. Dan Dia

Maha Kuasa mengumpulkan semuanya apabila dikehendaki-Nya.



Kedua ayat suci dalam Al Quran ini menegaskan bahwa langit dan bumi adalah ciptaan Allah dan dikeduanya, baik di langit dan bumi oleh Allah SWT juga diciptakan makhluk-makhluk melata (makhluk yang berjalan di permukaan tanah) dan menghuni baik di langit (bintang/planet lain) maupun di bumi.

Dalam al-Qur’an terdapat surat yang diberi nama dengan nama Surah Jin, ini menunjukkan kepada kita akan keberadaannya di alam dunia ini, sebagaimana dalam ayat 29 surat al-Ahqaf di atas, mereka bangsa jin telah beriman kepada Nabi Muhammad SAW ketika beliau membacakan ayat al-Quran.

Pada zaman sekarang ada orang yang memiliki keyakinan yang lemah tentang perkara-perkara yang ghaib, mereka menyangka dapat menundukkan jin dan menjadikannya sebagai budak untuk berbagai tujuan. Mereka bergembira, menyangka telah menipu Allah dan kaum Muslimin, padahal sesungguhnya diri merekalah yang tertipu.



Sebenarnya , dunia jin sama dengan dunia malaikat yang ghaib, dimana kita diwajibkan untuk meyakininya dengan keimanan. Kenapa ? karena akal dan pengetahuan kita sangat terbatas dan tak akan mampu menjangkau dunia ghaib. Segala masalah yang ghaib harus dihadapi oleh keimanan bukan dengan logika ilmu pengetahuan, bila tidak maka akan tumbuh kepercayaan yang mengandung unsur khurafat dan tahyul.

Oleh kerana itu, bukankah mungkin saja UFO-UFO yang datang ke bumi ini adalah makhluk melata yang berasal dari planet lain ET(extra terrestrial)? Memang benar. Namun sampai sekarangpun belum dapat dipastikan dari mana mereka (alien) berasal. Mungkin saja dari luar angkasa, walau berbagai fakta nampaknya melemahkan teori extra terrestrial.

Dari kesaksian beberapa mangsa penculikan oleh aliens serta banyaknya fakta tentang UFO yang meragukan dari sudut pandang ilmiah, menyebabkan orang mulai memikirkan suatu kemungkinan bahwa kalaupun seandainya mereka berasal dari extra-terrestral namun berasal dari dimensi lain (other-dimension) atau istilah yang mulai dipakai saat ini adalah ultra-terrestrial. Isitilah ultra-terrestrial ini kalau dalam bahasa Melayu lebih tepat dinamakan “alam ghaib”.
Sejauh ini, makhluk ghaib yang dikenal manusia ada tiga jenis, iaitu:

1. Malaikat
2. Iblis

3. Jin
Kita lihat dari youtube kecepatan piring terbang mereka sangat luar biasa lajunya .. dan pergerakan yang memacu mengejut dan hilang dengan kelajuan yang amat tinggi. Cuba fikirkan,bagaimana kesan wajah kita kalau dipandu laju  dan kita lihat tekanan graviti dalam kelajuan begitu ...sekelip mata dah hilang, ... secara logiknya ..bukan makhluk biasa yang dapat melakukannya .. kalau jin . ia adalah perkara biasa. Sebab itu orang beragama Islam tidak terlalu memikirkan sesuatu perkara yang bukan di bidang kuasa minda manusia .. hanya Dia yang mengetahui.

Berbalik kepada sejarah zaman dahulu sebelum zaman banjir besar zaman Nabi Nuh, berapa ribu tahunkah anggaran dari zaman Nabi Adam ke zaman Nabi Nuh ? ribuan tahun.. sedangkan kita sekarang abad ke 21 kalau dikira mula dari zaman Nabi Isa a.s /Jesus. Kalau dikira selepas Nabi Nuh hingga sekarang mungkin dah abad lebih dari abad 21 ..mungkin abad 30,40 atau lebih..!! .. Ternyata sekarang pun teknologi kita tidak dapat menandingi teknologi zaman sebelum banjir besar. Sudah dinyatakan oleh Nya teknologi sebelum banjir besar adalah 10 kali lebih hebat dari sekarang ..fikir-fikirkanlah. Dan zaman dahulu juga manusia dan jin boleh berhubung dan tidak seperti sekarang. .



(Video-video ini hanya hiasan belaka)


Kesimpulanya, mahkluk asing kemungkinan besar ialah jin tapi tidak mustahil juga jika mahluk asing itu bukan jin. Allah maha berkuasa menentukan semuanya. tak perlu kita sibuk dengan urusanNya yang penting kita taat kepada Allah SWT . Tapi tak salah juga kita buat kajian mengenai mahkluk asing ni selagi tidak bertentangan dengan Islam. Sekarang pun negara-negara maju sedang sibuk membuat kajian di angkasa dengan menghantar prob dan sebagainya untuk mencari makhluk luar bumi.


~Yang aku tengah fikir dan kira lucu jugalah  kenapa alien tak pernah pakai pakaian dari semua video aku tengok , sekurang-kurangnya pakai  baju ker  seluar .. asyik seksi bogel memanjang jer ... haaa.haaa..haaa ... mmg tak mandi kot .. pelek betul makhluk asing ini. 



Tiada ulasan: