Khamis

Usin Bolt nak main bola sepak dengan Man.United.


Usin Bolt, tidak akan menolak kalau Sir Alex Ferguson memberinya  peluang bagi sesi pemilihan pemain bola sepak.

Siapa tidak kenal Usin Bolt(25), pelari Jamiaca dan manusia terpantas di muka bumi ini dalam acara trek 100 / 200meter...? Tapi apa yang tidak terfikir oleh kita ialah impian Bolt ingin bermain sukan bola sepak terutama bersama kelab terkemuka iaitu Manchester United. Itulah luahan Bolt semasa sesi temu bual wartawan dengan beliau di London.




            “Ramai orang akan menganggap ianya hanya gurauan” katanya lagi. Tambahnya lagi “Kalau Alex Perguson menelefonnya untuk sesi pemilihan pemain, nescaya dia tidak akan menolak’. Bolt memang mempunyai hubungan baik dengan Ferguson apabila Bolt pernah menyertai larian amal Manchester pada tahun 2009.


            Bolt juga menyatakan bahawa dia optimis menjadi pemain yang paling pantas dan laju dalam skuad United. “Dia tidak akan menyahut cabaran jika dia rasa dia tidak bagus dalam sukan bola sepak dan mampu bermain dengan baik memandangkan dia lebih laju dari Ronney. Saya masih berada di London dalam masa beberapa hari dan jika Ferguson berminat, beliau tahu di mana mahu mencari saya” katanya Bolt lagi.



AK: Siapakah pemain pertahanan yang rasanya dapat mengejar Bolt kalau diberi bola ‘threw pass’? Mungkin jurulatih pasukan lawan mengarahkan pemain pertahanan tidak perlu untuk menggunakan perangkap ‘offside.... haa..haaa.haa..AK akan guna kereta Elise -Lotus  nak kejar Bolt di padang... Brroooommmm...




Tiada ulasan: